KUIDAS ENDAL HÜPPELIIGEST TEIPIDA ENNE SPORTIMIST?

Posted on

Üks kõige sagedamini esinev sporditrauma on hüppeliigese nikastus/nihestus. Ilmselt on teist nii mõnigi tundnud seda valu ja hiljem oma paistes hüppeliigest ravima hakanud. Kui paistes hüppeliigese jaoks on parim ravi Game Ready külmakompressiooni seade, siis vigastuse ennetamiseks on üks häid mooduseid sporditeipimine.

Sporditeip fikseerib ja toestab hüppeliigest ning aitab vältida liigesel sisse- ja väljapoole liikuda, kuid samas ei piira liigselt jala liikuvust. 

BC KALEV/CRAMO füsioterapeut Priit Lehismets näitab videos kõige klassikalisemat hüppeliigese teipimist, mida tema igapäevaselt korvpallurite peal rakendab.

  • Eelnevas videos näidatud teipimine on üks mitmetest teipimistehnikatest!
  • Ennetav teipimistehnika sportimiseks.
  • Esmakordne teipimine võiks toimuda füsioterapeudi juuresolekul.
  • Ära teibi, kui sul selleks põhjust ei ole!

Priit Lehismets teibib ühte hüppeliigest alla 1 minuti. Ära muretse, kui sul kohe täpselt selline välja ei tule. Harjutamine teeb meistriks!

Üldjuhul saab ühe teibirulliga teipida kaks hüppeliigest, alusteibi rulli saab kasutada mitmeid kordi. Kui oled “algaja”, siis tuleb ilmselt arvestada üks teibirull üheks teipimise korraks. Videos on kasutatud kvaliteetset mitteelastset 3.8cm laiusega sporditeipi EX25 Jaybird&Mais-lt ning alusteipi.